Dne 18.8.2013 přijímala operátorka Krajského zdravotnického operačního střediska ten den jíž několikátou výzvu. Tato výzva, ale opět potvrdila stále narůstající agresivitu volajících. V tomto případě šlo o náhle vzniklou slabost u ženy. Muž, který vytočil tísňovou linku 155, byl na operátorku slovně agresivní a vulgární. Naprosto odmítal uvedení jakýchkoliv informací, které jsou pro vyslání záchranného týmu zásadní. Operátorky musí od volajícího zjistit, jaký je zdravotní stav postiženého a to zejména proto, že do doby příjezdu profesionální pomoci operátorka radí po telefonu volajícímu, jak správně poskytnout první pomoc. Je třeba si uvědomit, že tísňová linka 155 nefunguje jako automat, který na zavolání automaticky vysílá záchranný tým. Prací operátorek je zjistit od volajícího co nejrychleji základní informace nejen o události, místu události, ale zejména o zdravotním stavu postiženého. Na základě těchto informací se vyvíjí další postup, včetně výjezdu daného typu výjezdového týmu podle závažnosti stavu postiženého. Není možné pouze vytočit 155 se slovy "přijeďte sem a na nic se neptejte". S agresivitou volajících se operátorky setkávají čím dál častěji.
Zdravotnická záchranná služba JmK p.o. |
telefon: |
E-mail: info[a]zzsjmk.cz
ID datové schránky: rv5mvri |