Tým zdravotnické záchranné služby (ZZS), který přijel na vaše zavolání a ošetřil vašeho blízkého, jej nyní transportuje do zdravotnického zařízení. Výběr nemocnice při akutních stavech nelze ponechat na přání rodiny, ale na rozhodnutí ZZS, která tak musí dodržet postup daný právním předpisem. ZZS zhodnotí závažnost stavu pacienta a vybere nejvhodnější nemocnici s ohledem na charakter onemocnění, kde bude vašemu blízkému poskytnuta potřebná péče.
Tým ZZS by vám měl na váš dotaz sdělit, do jakého zdravotnického zařízení pacienta poveze. Navíc byste měli od našich zdravotníků obdržet letáček „Jak postupovat po odjezdu sanitky“, který vám bude v této pro vás náročné situaci nápomocen.
Co se odehrává v sanitce?
Sanitní vůz je v dnešní době pojízdnou jednotkou intenzivní péče s mnoha přístroji a kvalifikovaným personálem. Vašemu blízkému se tedy dostává vysoce specializované péče již během transportu.
Co se bude dít v nemocnici?
Posádka ZZS předá ošetřeného a zajištěného pacienta lékařskému týmu v nemocnici. Lékaři již byli předem informováni o závažnosti jeho stavu a jsou na jeho další léčbu připraveni. Pacient podstoupí i další různá vyšetření nutná pro jeho správnou léčbu.
Kdo mi podá informace o zdravotním stavu blízkého?
Po předání v nemocnici končí práce a odpovědnost ZZS za pacienta, kterou od tohoto okamžiku přebírá nemocniční zařízení. Proto vám veškeré informace o jeho dalším zdravotním stavu nemůže již podat záchranná služba, ale právě příslušné zdravotnické zařízení. V nemocnici probíhají po přijetí pacienta vysoce specializovaná vyšetření, která jsou časově náročná. Proto do nemocnice nevolejte dříve než 1 hodinu po odjezdu naší sanitky.
V nemocnici, kam měl být pacient převezen, o něm nic neví?
K této situaci může dojít. V některých případech, zejména v případě akutní změny zdravotního stavu, mohl být pacient směrován do jiného zdravotnického zařízení. V takovém případě volejte opět na linku 155, kde vám operátor/ka na základě uvedení smluveného hesla sdělí, kam byl pacient skutečně převezen.
Kam mohu směřovat případné připomínky nebo pochvaly k činnosti posádky záchranné služby?
ZZS JmK pravidelně vyhodnocuje kvalitu své práce a očekává vaše připomínky a poznatky. Zároveň se těší z každého poděkování a pochvaly svých zaměstnanců. Pokud chcete vyjádřit názor na kvalitu péče poskytnuté naší záchrannou službou, kontaktujte nás zde.
Kontakty na nemocnice v Jihomoravském kraji:
Fakultní nemocnice Brno Dětská nemocnice FN Brno FN nemocnice u sv. Anny v Brně Úrazová nemocnice v Brně | Vojenská nemocnice v Brně Nemocnice Milosrdných bratří Masarykův onkologický ústav SurGal Clinic | Psychiatrická nemocnice Brno Nemocnice Blansko Nemocnice Boskovice Nemocnice Břeclav | Nemocnice TGM Hodonín Městská nemocnice Hustopeče Nemocnice Ivančice Nemocnice Kyjov | Nemocnice Tišnov Nemocnice Vyškov Nemocnice Znojmo |